Tematem innowacji pedagogicznej był „Strach i lęk”.
Przedszkolaki przy ilustracjach słuchały wiersza „Przytul stracha”,
opowiadania „Zuzia idzie do przedszkola”.
Pracowały wokół zagadnień: Co to jest strach?
Kiedy pojawia się strach, lęk, trema, obawa?
Dlaczego się boimy? Czego boją się dzieci?
Czy zwierzęta też się boją?
Jak nasze ciało mówi, że się boimy, a jak zwierząt?
W jaki sposób można pozbyć się strachów?
Rozpoznawały i określały emocje.

Zapoznały się z przysłowiem „Strach ma wielkie oczy” – to czego się boimy jest najczęściej
wyolbrzymiane przez nas samych i że pewne rzeczy nie są tak straszne jak nam się wydaje,
a każdy strach, lęk można oswoić, zwłaszcza przy pomocy dobrego przyjaciela.
Strach jest naturalnym uczuciem, które pojawia się, gdy coś zdaje się zagrażać naszemu życiu.
Strach często ratuje nam życie. Dzieci poznały różne sytuacje z życia wymagające ostrożności, uwagi i roztropności.

Malowały stracha przy ponurej muzyce, następnie zmieniały stracha w radosną, humorystyczną postać przy wesołej muzyce.

Dzieci zapoznały się ze sposobami radzenia sobie ze strachem, doskonaliły pamięć poprzez naukę krótkiej rymowanki:

Strachu, strachu, rozchmurz się!

Strachu, strachu, przytul się!

Czarno, ciemno znika już…

Słońce, jasno jest tuż, tuż, tuż.

„Niczego w życiu nie należy się bać, należy to tylko zrozumieć”.

Maria Skłodowska-Curie

                                                              

Innowacja pedagogiczna

 Autorki: Jolanta Wolna

                     Renata Zielińska